Klumper

Ordet klump må nesten være det mest negative ladde ordet jeg vet om… Det kommer ingenting positivt med det ordet. Forresten, hvis ikke du liker ordet “klump” eller å lese helt meningsløse innlegg, så kan du like gjerne stoppe å lese nå og finne på noe bedre å gjøre med dagen din. Hvis du på den andre siden har det samme hatet for “K”-ordet som meg, eller en eller annen bisarr forkjærlighet for det, så værsågod å les videre.Da kan det være at du blir lei deg, men det er ikke noe jeg vil stå til ansvar for. Internett er fritt, og man kan ytre seg om omtrent hva man vil.
Men tilbake til klump; tenk over det. Hvilke sammenhenger med ordet klump kan du komme på som er positivt? Selvfølgelig, er lommeboken din så full av penger at den er en eneste stor klump, så er jo ikke det akkurat negativt. Og taco da. Noen fortalte meg en gang at taco betyr klump på et eller annet språk. Og taco er sånn ca det beste i verden etter vårruller og sushi.

Men hva er det første du tenker når du hører ordet “klump” eller “klumper”? Klumper i suppa? Klumpfot? Klump i magen? Fettklump? Han feite professoren i “The Klumps”? Hvis du googler ordet “klump” eller “klumper”, så får du ikke opp noe annet enn negative ting om klumper i pelsen til katten eller klumper i brystene og på penis.

Skjønner du hva jeg mener?Image

Klumpfot. Stakkars. Image

Jeg la meg med klump i magen og brystet igår, og våknet med det igjen idag. Why? Ingen større grunn enn at jeg lurer på om jeg skal orke å male hele leiligheten med en gang, og hvilken farge jeg skal ha på listene, karmene og i taket. Tenk om jeg ved en feiltagelse hadde kjøpt gammel klumpete maling som gjorde at jeg ville fått stygge klumper på veggene og i taket?! Det er egentlig bakgrunnen for hele dette innlegget om de jævla klumpene.

Så for å oppsummere:
INGEN VIL HA KLUMPER. De er kun i veien og har ingenting godt for seg. Akkurat som dette innlegget. Men nå lå jeg våken så lenge, og trengte å få uttrykt mitt hat for klumper. Hvis du har lest så langt ned, så synes jeg nesten synd på deg og foreslår at du tar noen virkelige tak i livet ditt så du slipper å kaste det bort på å lese en “Å-blogg” på en så fin torsdag som denne.

Bare fordi jeg ikke gidder å ta bilde av meg selv her jeg sitter i den røde morgenkåpen min og med brillene på nesetippen, så kan du få se et bilde fra hvor solbrent jeg ble den ene dagen i Stryn. Det yter nesten rettferdighet for hvor misfornøyd jeg er nå og hvor mye jeg hater klumper.
Image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Takk for meg.

– Kristin

2 thoughts on “Klumper

  1. Herlige Kristin!! :o) Om du noen gang skulle mangle noe å gjøre kan du starte som kronikk-forfatter.
    For øvrig er jeg helt sikker på at det blir kjempe-fint hos dere!

Leave a Reply

